اواخر اردیبهشت ماه بود که تودیع و معارفه اقای ابوالقاسم صفوی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری گرگان انجام شد. 5ماه است که فرمانداری گرگان توسط سرپرست اداره می شود.
براساس قانون در بحث انتصابات فرمانداران و بخشداران مدت زمانه 3 ماهه در نظر گرفته شده است.
قانون مسئولان مربوطه را مکلف به رعایت آنها کرده است. اگر مدت زمان سرپرستی فرمانداری و یا بخشداری بیش از این زمان شد طبق قانون، مسئولان مربوطه مورد بازخواست مراجع نظارتی و بازرسی قرار میگیرند. استاندار و یا حتی وزیر کشور حق ندارد که در انتصاب سرپرست از این مدت زمان فراتر رود و ابلاغیهها و قراردادهای امضا شده پس از مدت زمان قانونی برای سرپرستی فرمانداری و یا بخشداری زیر سوال میرود.
مراجع نظارتی و بازرسی باید پاسخگوی طولانی شدن مدت زمان سرپرستی فرمانداری گرگان باشند نمایندگان مردم در مجلس بهعنوان تصویب کنندگان قانون و ناظران بر اجرای آن باید پاسخگوی این مطالبه مردمی باشند که چرا مدت زمان قانونی برای سرپرستی رعایت نشده است.
جایگاه و موقعیت شهر گرگان به عنوان مرکز استان گلستان به گونه ایی نیست که 5 ماه فرمانداری آن توسط سرپرست اداره شود .این امر یک سری ضرر و زیانهایی دارد که متولیان امر باید به این موضوعات ورود کنند.
با توجه به اینکه استانداری گلستان مسئول مستقیم انتصابات فرمانداران است و بخشی از این قصور به استانداری گلستان هم باز میگردد اما وزارت کشور باید موضوع این انتصابات را حداقل در مراکز استانها رصد کند تا مردم به اجرایی شدن برنامههای دولت در شهرها و شهر گرگان امیدوار شوند.
امیدوارم رسانهها وظیفه خود را در این زمینه مورد توجه قرار دهند تا به همراه نخبگان و جریانات سیاسی به این موضوع و موضوعات مشابه بپردازند و به عنوان یک مطالبه آن را پیگیری کنند