فرهاد استرابادی با بیان این مطلب که شهر موجود پویایی است اینکه بگوییم شورا ورزشکار، هنرمند یا متخصص فلان مقوله را نمیخواهد بحث اشتباهی است. دربافت زندهی شهر تمامی این موضوعات وجود دارد؛ اتفاقا خیلی خوب است که از همهی تخصصها و موضوعاتی که در یک شهر اتفاق میافتد، فردی در شورای شهر حضور داشته باشد اما این موضوع دارای یک نکته مهم است و آن نکته مهم مقوله تجربه و سابقه مدیریتی واجرایی است.
در حال حاضر شوراهای شهر تبدیل به شوراهای شهرداری شدهاند. در حالی که اگر شورا متعلق به شهراست، متخصصینی باید حضور داشته باشند که بتوانند وقتی در حوزهی بطور مثال برق یا بهداشت صحبت میکنیم، با نهادهای تخصصی و ادارات مربوطه ارتباط گرفته و بخشی از مشکلات شهر را رصد و مدیریت کنند.
و زمانی که قرار است بر اجراییات نظارت داشته باشیم، نیاز به تجربه کار اجرایی است؛ پس لازم است تا سابقهی اجرایی مشخص وجود داشته باشد؛ چون محیط شهرهمانطور که گفته شد پویا است، همیشه نیاز به مصوبات جدید حتی برای شهرداریها داریم
این که بلند مرتبهسازی انجام بشود یا خیر، معابر گسترش پیدا کند یا نکند، طرح جامع ابلاغ شود یا نه و… نیاز به پایگاهی دارد تا در این باره تصمیمگیری کند؛ اگرچه سیاستگذاری اجرایی توسط شهرداریها انجام میشود اما اینکه بگوییم شورای شهر صرفا برای نظارت بر شهرداری و تولید مصوبات است، عملکرد ناقص و کمی است.