فرهاد استرابادی با بیان این مطلب که دررابطه مالی بین شوراهای شهر و روستا و شهرداری ها رابطه درست و شفافی وجود ندارد . با توجه به اینکه خود شوراها جزء سرفصلهای ردیف هزینه و بودجه شهرداری است خود دارای اشکال است. حضور در جلسات شورا شغل محسوب نشده و کاری افتخاری است و اعضایی که میآیند نهایتا باید بابت جلساتی که شرکت میکنند، حق الجلسهای دریافت کنند اما همین هم ازردیف شهرداریها پرداخت میشود در نتیجه اعضای شورای شهر به نوعی حقوق بگیر شهرداریها محسوب میشوند و این روند در نظارت بر یک نهاد تاثیر میگذارد.
وی در پایان با اشاره به این موضوع که خروجی شورا و اقدامات اعضای آن باید به مردم ارائه شود. و رسانهها باید کاملا بر عملکرد شوراها مسلط باشند و این تسلط زمانی اتفاق میافتد که شفافیت کامل وجود داشته باشد. تمام قراردادها باید از طریق سامانهای در دسترس مردم قرار گیرد؛ از کوچکترین کار پیمانکاری تا بزرگترین کار مثل متروسازی، درحالی که الان مردم از قراردادها مطلع نیستند.