فرهاد استرابادی با بیان این مطلب که با توجه به تدوین سند جامع ورزش کشور در طی سالهای اخیر و اشاره مستقیم به این موضوع که ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای مبحثی لازم و ضروری است و بخش عمده قهرمانی بر عهده هیأت های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان و بخش حرفه ای نیز بر عهده بخش خصوصی، صنعت و شرکت های تجاری تعریف شده است. درحقیقت قانونگذار رسالت اصلی شهرداریها را افزایش فعالیت ورزشی به منظور ارتقای سلامتی دانسته است و از این طریق توسعه ورزشهای همگانی و ایجاد زمینههای مناسب فعالیت ورزشی برای همه اقشار جامعه را پیشبینی نموده است. ودر حال حاضر مدیریت ورزش در شهرداریهای کلانشهر ایران نیز همگی با این سیاست اصولی پیش میروند.
در ادامه ایشان با اشاره به برخی از اهداف که می بایست در فعالیتهای ورزشی شهرداری ها و شورای اسلامي شهرها مد نظر باشد:
۱- تقویت رفتارهای توسعه یافته و نهادینه کردن عادت به ورزش برای تمامی طول عمر
۲- عادت به تلاش حداکثری بدون توجه به برد و باخت، تقویت روحیه کار تیمی، انضباط، احترام به خود و حقوق همدیگر،
۳-افزایش ظرفیت برد و باخت، افزایش مسؤلیت پذیری، ارتقای سلامت جسمی کودکان ونوجوانان،
۴- یادگیری مهارتهای ورزشی مورد علاقه و ایجاد فضای رقابت و شادی است
در پایان ایشان با اشاره به این مطلب که ورزش همگانی وظیفه عمده شهرداری است ولی ما شاهد این قضیه بودیم که ورزش شهرداری گرگان و شورای شهر گرگان در سالهای گذشته با هدف خیرخواهانه، باشگاهداری را برای حمایت از قهرمانان بومی راهاندازی نمودند و البته تا حدی نیز از ورزشکاران بومی حمایت کردند ولی آمار موجود نشان داد که درصد بالایی از بودجههای ورزش شهرداری، صرف ورزش قهرمانی وحرفهای شد و ورزش همگانی تحتالشعاع فعالیتهای قهرمانی قرار گرفت و ماحصل این فعالیت انتفاع بسیار بالای بازیکنان و مربیان غیر بومی از منابع اقتصادی شهرداری گرگان بود.
با توجه به مباحث مطرح شده این رویه مغایر ماده ۵۵ قانون شهرداریها و تبصره ۲ ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه کشور که بر اساس آن پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کشور به هرشکل و به هر نحو به ورزش حرفهای کشور ممنوع و حکم تصرف غیر قانونی در وجوه و اموال دولتی است